Jakie korzyści z EAP
EAP EMPLOYEE ASSISTANCE PROGRAM
Programy Wsparcia Pracowników EAP to nowoczesne benefity w postaci poufnego i profesjonalnego źródła informacji oraz wsparcia pracowników i członków ich rodzin przeżywających trudności w codziennym życiu, zarówno zawodowym jak i prywatnym.
Jakie korzyści z EAP?
Korzyści dla pracodawcy
- Zapewnienie nowoczesnego benefitu pracownikom – odpowiedź na potrzeby pracowników w obszarze życia zawodowego i prywatnego.
- Wsparcie w sytuacjach kryzysu, zwolnień pracowniczych itp.
- Działania zapobiegające problemom organizacji takim jak: absencja i rotacja pracowników, prezenteizm czyli nieefektywna obecność w pracy, niskie zaangażowanie pracowników, a nawet wypadki.
- Budowanie kultury organizacyjnej w kierunku dobrostanu pracowników.
- Dbanie o wizerunek firmy jako pracodawcy (employerbranding).
Korzyści dla pracownika
- Poufność i anonimowość.
- Niezależne i bezstronne źródło wsparcia finansowane przez pracodawcę.
- Szeroki zakres EAP – wsparcie psychologiczne, menedżerskie i prawne.
- Łatwy dostęp do profesjonalistów (psychologowie, terapeuci, coachowie, konsultanci) zapewniających fachowe wsparcie w rozwiązywaniu problemów zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym.
- Bezpośredni i szybki dostęp do pomocy dzięki Infolinii EAP oraz portalowi myEAP24.
Korzyści dla działu HR
- Działania zapobiegające problemom pracowników takim jak: kryzys, stres, brak motywacji, wypalenie zawodowe, brak czasu na „sprawy prywatne”.
- Outsourcing usług wsparcia psychologicznego zapewniający pracownikom poufność, anonimowość i bezstronność.
- Zapobieganie i wsparcie w rozwiązywaniu problemów typu mobbing, molestowanie, dyskryminacja.
- Dostęp do analiz problemów pracowniczych na rynku, mogących wpływać na efektywność pracowników.
Budowanie kapitału zdrowia (psychicznego) w organizacji.
Korzyści dla menedżera
- Łatwy dostęp do profesjonalistów (psychologowie, terapeuci, coachowie) zapewniających wsparcie w rozwiązywaniu problemów menedżera w życiu zawodowym i prywatnym.
- Możliwość korzystania z EAP w sytuacjach, kiedy menedżer nie wie jak udzielić profesjonalnego wsparcia pracownikom mającym problemy w życiu prywatnym (zachęcanie pracowników do korzystania z EAP).
- Niezależne i bezstronne źródło wsparcia menedżerskiego – doświadczeni coachowie biznesowi.
Poufność i anonimowość rozmów. - Portal myEAP24 – baza wiedzy oraz inspiracji do wykorzystania podczas spotkań indywidualnych i zespołowych.
Formularz ofertowy
Jeśli potrzebujesz wsparcia EAP24, skorzystaj z danych kontaktowych przekazanych Ci przez pracodawcę