W ciągle zmieniającym się świecie pracownicy stają przed wieloma wyzwaniami — od zarządzania napiętymi terminami w pracy po równoważenie obowiązków rodzinnych, radzenie sobie ze stresem (także finansowym) czy radzenie sobie z nieoczekiwanymi wydarzeniami życiowymi. Te problemy mogą odbić się na zdrowiu psychicznym. Dla pracodawców oznacza to większą absencję pracowników, zmniejszone zaangażowanie, mniejszą produktywność, zwiększoną rotację – a to wszystko ma wpływ na sukces organizacji.
86% pracowników uważa, że pracodawca jest odpowiedzialny za ich zdrowie i dobre samopoczucie, a dwie trzecie (62%) twierdzi, że oferowane wsparcie w tym zakresie sprawia, że rzadziej myślą o zmianie pracy.
Source: World Health Organization
W tym miejscu Program Wsparcia Pracowników (EAP, Employee Assistance Program) staje się nieocenionym zasobem.
EAP to coś więcej niż tylko świadczenie pracownicze; to koło ratunkowe, które łączy pracowników z profesjonalnym wsparciem i zasobami, aby skutecznie radzić sobie z wyzwaniami życiowymi. EAP to profesjonalne wsparcie dla pracowników i członków ich rodzin przeżywających trudności w codziennym życiu zarówno zawodowym, jak i prywatnym.
Dla pracodawców wdrożenie EAP jest krokiem w kierunku wspierania zdrowszej, szczęśliwszej i bardziej odpornej organizacji. Nie chodzi tylko o rozwiązywanie problemów, gdy się pojawią; chodzi o stworzenie kultury opieki, w której pracownicy czują się doceniani i wspierani.
Standardy EAP24
Kompleksowość
- różne zakresy wsparcia: wsparcie indywidualne, pierwsza pomoc psychologiczna, platforma myeap oraz webinary
- różne rodzaje wsparcia: wsparcie psychologiczne, rodzicielskie, managerskie i prawno-finansowe
- wsparcie dla organizacji, np. critical incidents
Dostępność
- Infolinia dostępna 24/7
- Różne kanały wsparcia: telefon, video, e-mail oraz stacjonarnie
- Różne formy umawiania spotkań (formularz, chat, kalendarz, telefon)
- Wsparcie po polsku, angielsku i ukraińsku
- Program dostępny dla wszystkich pracowników
Bezpieczeństwo
- Poufność i anonimowość względem pracodawcy
- Wszystkie dane są przechowywane z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa (system informatyczny z certyfikatem ISO)
Profesjonalizm
- Wsparcie psychologiczne realizowane przez psychologów
- Wsparcie managerskie realizowane przez osoby z wieloletnim doświadczeniem biznesowym
- Wsparcie prawne realizowane przez radców prawnych
- Wsparcie finansowe realizowane przez ekspertów finansowych
Jak działa EAP w 5 punktach
Całodobowa inforlinia pomocowa
zawsze do dyspozycji Twoich pracowników
Indywidualne konsultacje ze specjalistami
telefon lub video rozmowa (50 min.)
Platforma myEAP24
baza wiedzy online pełna artykułów, nagrań, fachowej literatury
Webinary edukacyjne
spotkania online z ekspertami na tematy psychologiczne, menadżerskie, HR-owe, rodzicielskie, prawno-finansowe
Kalendarz, czat, formularz
do umawiania konsultacji online
Po co w firmie EAP?

Korzyści dla działu HR
Pomoc w trudnych sytuacjach – HR uzyskuje szybką, poufną i anonimową pomoc dla osób poszkodowanych w takich sytuacjach jak: mobbing, molestowanie, dyskryminacja.
Optymalizacja pracy HR – EAP przejmuje odpowiedzialność za rozwiązywanie problemów osobistych i zawodowych zgłaszanych przez pracowników, uwalniając czas HR na inicjatywy strategiczne w firmie.
Stałe wsparcie pracowników – HR zyskuje dostęp do profesjonalnych zasobów i usług wsparcia dla pracowników, zmniejszając tym samym ryzyko niewłaściwego postepowania w sytuacjach, które są poza odpowiedzialnością HR.
Budowanie kultury organizacyjnej firmy – EAP może być wykorzystany do promowania kultury szacunku i dobrego samopoczucia w całej organizacji.
Budowanie kapitału zdrowia psychicznego pracowników – stała edukacja poprzez webinary, dostępną bazę wiedzy oraz indywidualne konsultacje jest profilaktyką i prewencją w zakresie zdrowia psychicznego pracowników.
Raporty oparte na danych – rzetelna wiedza od dostawcy EAP pomaga identyfikować trendy w kwestiach związanych z dobrostanem w miejscu pracy.
Korzyści dla pracownika
Infolinia pomocowa 24/7/365 – pracownicy mogą uzyskać pomoc w dowolnym momencie, usługa dostępna zawsze wtedy, gdy wsparcie jest najbardziej potrzebne (sytuacje trudne, kryzysowe).
EAP jako bezstronne źródło wsparcia daje gwarancję poufności i anonimowości rozmów (tzn., że pracodawca nie pozna szczegółów personalnych ani danych osobowych pracowników korzystających z usługi).
EAP jest finansowane w 100% przez pracodawcę.
Szeroki zakres wsparcia (psychologiczne, rodzicielskie, menedżerskie i prawno-finansowe) pozwala na skuteczne rozwiązywanie problemów w życiu prywatnym i zawodowym.
Łatwy dostęp do specjalistów (psychologowie, terapeuci, coachowie, konsultanci, prawnicy, eksperci finansowi) zapewnia szybkie i fachowe wsparcie wtedy, kiedy pracownik go potrzebuje.
Platforma myEAP24 daje pełen dostęp 24/7 do edukacji oraz rozwoju osobistego.
Korzyści dla menedżera
Stałe wsparcie przy zarządzaniu zespołami i rozwojem pracowników w takich kwestiach jak: rozwiązywanie konfliktów, współpraca w zespole czy budowa zaangażowania.
Mniejsze osobiste obciążenie i odpowiedzialność za trudności, które przeżywa pracownik poprzez zachęcanie pracowników do korzystania z pomocy specjalistów EAP.
Dostęp do webinarów edukacyjnych i konsultacji z coachami poprawia u menedżerów umiejętności radzenia sobie z kryzysowymi sytuacjami.
Platforma myEAP24 – daje stały dostęp 24/7 do wiedzy oraz inspiracji potrzebnych w codziennej pracy z zespołami.
Korzyści dla pracodawcy
Zwiększona produktywność – bardziej zaangażowani i uważni pracownicy, osiągają lepsze wyniki w pracy.
Zmniejszona absencja – wczesna interwencja zapobiega wpływowi problemów osobistych na obecność i wydajność pracy.
Nowoczesny benefit – odpowiedź na aktualne potrzeby pracowników, budowanie wspierającej kultury w miejscu pracy.
Silniejsza marka pracodawcy – usługa EAP w międzynarodowym standardzie, dba o dobrostan pracowników, stawiając na skuteczne i szybkie rozwiązywanie problemów.
Natychmiastowe wsparcie – pomoc i wsparcie w sytuacjach kryzysu i nieprzewidzianych okoliczności w miejscu pracy.
Jak wdrażamy Program EAP w organizacji
Umawiasz demo
Umów demo platformy myEAP i dowiedz się, jak możemy wpierać Twoich pracowników.
Ustalamy harmonogram
Po podpisaniu umowy, ustalamy harmonogram wdrożenia programu w Twojej organizacja
Przekazujemy materiały
Przekazujemy materiały wdrożeniowe, konfigurujemy dostęp do platformy oraz umawiamy dedykowany webinar wprowadzający
Możesz korzystać!
Pracownicy korzystają z platformy myEAP oraz wsparcia specjalistów w ramach Programu Wsparcia Pracowników EAP
Na jakie obszary wpływa EAP?

Więcej niż tylko EAP
EAP24 nie ogranicza się do zapewnienia dostępu do indywidualnych konsultacji ze specjalistami, które stanowią kluczowy element wsparcia. Tworzymy zintegrowany system wsparcia, który odpowiada na różnorodne potrzeby pracowników i organizacji.
Zobacz co jeszcze możesz zrealizować, współpracując z EAP24:
- Webinary
- Szkolenia
- Mediacje
- Interwencja kryzysowa
Formularz ofertowy
Jeśli potrzebujesz wsparcia EAP24, skorzystaj z danych kontaktowych przekazanych Ci przez pracodawcę.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Sprawdź naszego bloga

Jak firmy mogą wspierać pracowników?
Ostatnie lata przyniosły pracownikom oraz pracodawcom wiele zmian. Pandemia, home office i izolacja społeczna w latach 2020 ‒ 2021, a w roku 2022 wojna w Ukrainie, inflacja oraz rosnące koszty życia. Jak jeźdźcy Apokalipsy, choroba, wojna i sprawy egzystencjalne są wielkimi katalizatorami przemian. A w centrum tych wydarzeń są ludzie,

Jak skutecznie budować dobrostan pracowników?
Sprawne funkcjonowanie firmy w największej mierze zależy od wydajności i zaangażowania pracowników. Aby jednak stanęli oni na wysokości zadania, muszą czuć się dobrze. Chodzi oczywiście nie tylko o komfort w miejscu pracy, taki jak dobra atmosfera czy satysfakcjonujące wynagrodzenie, ale także o dobrostan psychiczny. Jak radzić sobie w sytuacji, gdy