Jak działa EAP
EAP EMPLOYEE ASSISTANCE PROGRAM
Programy Wsparcia Pracowników EAP to nowoczesne benefity w postaci poufnego i profesjonalnego źródła informacji oraz wsparcia pracowników i członków ich rodzin przeżywających trudności w codziennym życiu.
Obszary EAP
INFOLINIA EAP
- Infolinia czynna od 8 do 24, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku.
- Rozmowy są poufne i anonimowe.
- Pełny dostęp dla pracowników i członków najbliższej rodziny (partner, partnerka, współmałżonek, dzieci).
Nielimitowany dostęp. - Kontakt wyłącznie z profesjonalistami w zakresie wsparcia psychologicznego – psychologowie, terapeuci, coachowie.
- Możliwość kontynuowania rozmów z tym samym psychologiem, terapeutą, coachem.
- Wsparcie w zakresie umówienia wizyty u specjalistów np. certyfikowani psychoterapeuci, psychiatrzy, radcowie prawni.
- Pracujemy w języku polskim i angielskim.
WIDEOKONSULTACJE
- W przypadku potrzeby oraz decyzji pracownika zapewniamy wideokonsultacje z certyfikowanymi psychoterapeutami.
- Liczba wideokonsultacji dostępnych dla każdego pracownika określona jest w kontrakcie EAP zapewniającym pracownikom poufność i anonimowość.
- Wideokonsultacje to głównie wsparcie metodami psychoterapii krótkoterminowej, skoncentrowanej na rozwiązania.
- Możliwość indywidualnego kontynuowania pracy z wybranym psychoterapeutą (po wykorzystaniu pakietu EAP).
- Dostępność szerokiego grona certyfikowanych psychoterapeutów.
- Możliwość korzystania z indywidualnych spotkań z psychoterapeutami w ich gabinetach.
Pracujemy w języku polskim i angielskim.
KOMUNIKACJA EAP
- Przygotowujemy i prowadzimy komunikację EAP przez cały okres trwania umowy.
- Dostarczamy HR profesjonalne treści i materiały nt. EAP, np. do intranetu.
- Prowadzimy webinary nt. EAP dla HR, Ambasadorów EAP oraz kluczowych menedżerów w firmie.
NEWSLETTERY EAP
- Newsletter EAP – min. jeden raz w miesiącu do wszystkich pracowników firmy.
- Wartościowe, merytoryczne treści oraz regularne zachęcanie do korzystania z EAP.
- Zaproszenia na webinary EAP.
WEBINARY EAP
- Webinar EAP – min. jeden, godzinny webinar w kwartale.
- Krótkie inspirujące szkolenia obejmujące tematyką zakres życia prywatnego, np. wychowywanie dzieci, oraz zawodowego, np. zapobieganie wypaleniu zawodowemu.
- Profesjonalna i praktyczna wiedza, inspirowanie pracowników do zmian.
- Tematyka warsztatów dostosowana do potrzeb uczestników programu EAP.
SKRÓCONA LISTA WEBINARÓW
- Feedback w trudnych sytuacjach
- Komunikacja – jak stawiać granice?
- Sztuka słuchania
- Dlaczego dzieci nie słuchają?
- Pozytywna dyscyplina. Jak kary i nagrody wpływają na dzieci?
- Czy przemoc wobec dzieci objawia się tylko przez krzyk i bicie?
- Jak wspierać osoby bliskie?
- Wzorce relacji, które wnosimy w nasze związki
- Pierwsza pomoc psychologiczna – jak wspierać pracowników?
- Moc doceniania
- W co grają ludzie – gry psychologiczne
- Gry psychologiczne w miejscu pracy
- Trójkąt dramatyczny – wstęp do gier psychologicznych
- Pułapki myślenia – mechanizmy manipulacji i źródła konfliktów
- Jak budować poczucie własnej wartości?
- Inteligencja emocjonalna w praktyce
- Zmień myślenie, a zmienisz swoje życie
- Dogadaj się ze swoim wewnętrznym krytykiem
- Jak zadbać o swój dobrostan emocjonalny
- Self-compassion – antidotum na wstyd
- Od przyjemności do uzależnienia
PORTAL EAP
- Profesjonalny portal myEAP24 – baza wiedzy oraz inspiracji dla uczestników programu EAP.
- Setki artykułów napisanych przez profesjonalistów.
Baza ćwiczeń autocoachingowych. - Książki rekomendowane przez psychologów.
- Materiały dla menedżerów do wykorzystania podczas spotkań z pracownikami (indywidualnych i zespołowych).
- FAQ – najczęściej zadawane pytania nt. EAP przez pracowników naszych klientów.
- Ochrona pracowników przed internetowymi pseudoporadami nieprofesjonalistów, poszukiwaniem pomocy poprzez media społecznościowe.
- Możliwość umówienia konsultacji telefonicznej z psychologiem, terapeutą, coachem poprzez system Calendly.
- Możliwość kontaktu mailowego z psychologiem, terapeutą, coachem.
Wsparcie kryzysowe
Profesjonalna interwencja świadczy o tym, że pracodawca zauważa i reaguje na sytuacje kryzysowe w organizacji.
Cele interwencji kryzysowej
- Wsparcie zespołu.
- Pomoc osobie w kryzysie.
- Wypracowanie rozwiązań, które ułatwią wyjście z kryzysu.
- Wprowadzenie procedur, które w przyszłości uchronią organizację przed podobnymi problemami.
Działania
- Kontakt telefoniczny z osobami decyzyjnymi, aby ustalić, na czym polega kryzys (kogo dotyczy, jak długo trwa, jakie są jego skutki dla osoby w kryzysie i innych pracowników), poznać główne przyczyny kryzysu i ustalić działania.
- Interwencja z udziałem interwenta kryzysowego: spotkanie z osobą w kryzysie, zespołem, do którego należy, bezpośrednim przełożonym w celu zakończenia sytuacji kryzysowej.
- Wskazówki jak działać po wyeliminowaniu przyczyn kryzysu oraz jak w przyszłości zapobiegać podobnym kryzysom.
Efekty
Wszystkie działania mają przywrócić środowisko pracy do stanu sprzed kryzysu oraz pokazać osobie w kryzysie, zespołowi oraz otoczeniu, że pracodawca dba o zdrowie psychiczne osób zatrudnionych w firmie oraz o atmosferę pracy.
Wdrożenie EAP
Kompleksowe i regularne działania na rzecz organizacji, a także współpraca z HR, powodują, że jest to rozwiązanie efektywne kosztowo, nowoczesne, a także szczególnie potrzebne w czasach pandemii oraz kryzysu.
Wdrożenie
- Kalkulacja programu EAP dla organizacji.
- Zatwierdzenie Programu EAP oraz dodanie go do pakietu benefitów pracowniczych w organizacji.
- Opracowanie planu i przygotowanie HR do wdrożenia EAP.
Komunikacja
- Komunikacja EAP w organizacji.
- Przekazanie pracownikom danych dostępowych do Infolinii EAP oraz portalu myEAP24.
- Stała współpraca z HR odpowiedzialnym za EAP w organizacji.
- Ciągła komunikacja i promocja EAP w organizacji (newslettery, webinary, Ambasadorzy EAP, dobre praktyki, Q&A).
Optymalizacja
- Monitorowanie jakości obsługi uczestników EAP (feedback).
- Raportowanie poziomu wykorzystania usługi EAP (utilization ratio) w organizacji.
- Konsultacje nt. czynników mogących wpływać na efektywność pracowników w celu identyfikowania obszarów wymagających szczególnego wsparcia.
FAQ - Najczęściej zadawane pytania
Konstrukcja oraz sposób kalkulowania Programów EAP zakładają udział wszystkich pracowników firmy.
Standard udzielanego wsparcia zakłada dostępność serwisu www 24/7 oraz dostępność infolinii 8-24/7.
Z serwisu www, infolinii, a także spotkań indywidualnych mogą korzystać zarówno pracownicy, jak i członkowie najbliższej rodziny (mąż/żona, partner/partnerka, dzieci).
Nie – Programy EAP zapewniają poufność, anonimowość i bezstronność udzielanego wsparcia.
Nasze główne założenia to łatwa dostępność infolinii, adekwatna do liczby uczestników naszych Programów EAP, a także profesjonalizm i doświadczenie konsultantów telefonicznych (psychologów, terapeutów, coachów).
Psychologowie, terapeuci, coachowie mający profesjonalne przygotowanie i doświadczenie w pracy z klientem EAP przez telefon.
Tak – wymaga to indywidualnego umówienia się.
Tak – wymaga to indywidualnego umówienia się.
Dyrektor kliniczny nadzorujący pracę konsultantów telefonicznych.
Jest to uzależnione od warunków umowy EAP między firmami.
Spotkania można kontynuować indywidualnie poza Programem EAP.
Informujemy o potrzebie specjalistycznej pomocy i zapewniamy wsparcie, aby ułatwić rozmówcy umówienie się do specjalisty (np. informacja nt. zakresu opieki medycznej w firmie).
Tak. Zakres wsparcia reguluje umowa.
Tak. Zakres wsparcia reguluje umowa.
Tak. Zakres wsparcia reguluje umowa.
Tak. Zakres wsparcia reguluje umowa.
Formularz ofertowy
Jeśli potrzebujesz wsparcia EAP24, skorzystaj z danych kontaktowych przekazanych Ci przez pracodawcę