Profesjonalna interwencja świadczy o tym, że pracodawca zauważa i reaguje na sytuacje kryzysowe w organizacji.
Cele interwencji kryzysowej
- Wsparcie zespołu.
- Pomoc osobie w kryzysie.
- Wypracowanie rozwiązań, które ułatwią wyjście z kryzysu.
- Wprowadzenie procedur, które w przyszłości uchronią organizację przed podobnymi problemami.
Działania
- Kontakt telefoniczny z osobami decyzyjnymi, aby ustalić, na czym polega kryzys (kogo dotyczy, jak długo trwa, jakie są jego skutki dla osoby w kryzysie i innych pracowników), poznać główne przyczyny kryzysu i ustalić działania.
- Interwencja z udziałem interwenta kryzysowego: spotkanie z osobą w kryzysie, zespołem, do którego należy, bezpośrednim przełożonym w celu zakończenia sytuacji kryzysowej.
- Wskazówki jak działać po wyeliminowaniu przyczyn kryzysu oraz jak w przyszłości zapobiegać podobnym kryzysom.
Efekty
Wszystkie działania mają przywrócić środowisko pracy do stanu sprzed kryzysu oraz pokazać osobie w kryzysie, zespołowi oraz otoczeniu, że pracodawca dbą o zdrowie psychiczne osób zatrudnionych w firmie oraz o atmosferę pracy.