EAP jako benefit pracowniczy:
- Rozszerzenie opieki zdrowotnej w kierunku zdrowia psychicznego,
- Wsparcie w sytuacjach kryzysowych np. pandemia, zapaść ekonomiczna, zwolnienia grupowe,
- Narzędzie kształtowania świadomej i zrównoważonej kultury organizacyjnej,
- Istotny element działań well-beingowych w organizacji,
- EAP jako część polityki firmy w zakresie przeciwdziałania mobbingowi, dyskryminacji, molestowaniu,
- Employer branding – EAP w procesie rekrutacji, onboardingu i polityce benefitowej,
- TRS Total Rewards Statement – EAP w celu zbudowania zaangażowania pracowników i zwiększenia satysfakcji z wynagrodzenia.
EAP jako rozwiązanie efektywne kosztowo:
- Obniżenie kosztów korzystania z profesjonalnej pomocy – wsparcie psychologiczne, menedżerskie i prawne dla pracowników,
- Zapewnienie wszystkim pracownikom równej dostępności do EAP,
- Wsparcie pracowników w rozwiązywaniu problemów w życiu prywatnym – większa efektywność w pracy,
- Stworzenie możliwości pracownikom do samodzielnego poszukiwania wsparcia i pomocy w rozwiązywaniu swoich problemów,
- Ochrona pracowników przed nadmiarem informacji pozyskanych z internetu, pseudoporadami nieprofesjonalistów czy też internetowym hejtem,
- Nowoczesne technologie (infolinia, sesje video, portal) – ułatwienie dostępu oraz ośmielenie pracowników do korzystania ze wsparcia psychologicznego.